Wiadomość6 mln zł więcej na zachodnią obwodnicę Szczecina
(Kategoria: Gmina Dobra Szczecińska - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
czwartek, 20 grudnia 2018 r., godz. 20:23
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała dodatkowe 6 mln zł na opracowanie koncepcji Zachodniego Obejścia Szczecina. Dzięki temu będzie można wyłonić wykonawcę dokumentacji, która ma być gotowa w 2020 roku.
Na początku czerwca 2018 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję, że zachodnie obejście Szczecina będzie realizowane w modelu PPP, podobnie jak droga S6 Koszalin - DK 6 (Bożepole Wielkie), obwodnica metropolii trójmiejskiej oraz droga S10 Bydgoszcz - Toruń. Następnie uzgodniono program inwestycji dla procesu przygotowawczego budowy przyszłej obwodnicy. Pozwoliło to na ogłoszenie przetargu przez GDDKiA o/Szczecin na opracowanie koncepcji dla tej inwestycji wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego.
W grudniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała dodatkowe 6 mln zł na opracowanie koncepcji obwodnicy. Dzięki temu będzie można wyłonić wykonawcę dokumentacji, która ma być gotowa w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy.
Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 50 km, prowadząca od autostrady A6 w m. Kołbaskowo, przez Police, tunel pod Odrą, do węzła drogowego w m. Goleniów (skrzyżowanie dróg ekspresowych S3/S6). W gminie Dobra znalazłyby się 2 z planowanych 7 węzłów: w pobliżu miejscowości Dołuje-Skarbimierzyce i Dobra.
Realizacja inwestycji spowoduje usprawnienie połączenia z północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących na terenie powiatu polickiego z autostradą A6 i drogą ekspresową S3, przyczyni się również do skrócenia czasu dojazdu nad morze w szczególności w sezonie wzmożonego ruchu turystycznego, kiedy to często dochodzi do drastycznego zmniejszenia płynności ruchu na autostradzie A6 i powstawania zatorów drogowych. Ponadto pozwoli wyeliminować tranzytowy transport materiałów niebezpiecznych (do i z ZCH "Police" S.A.), który obecnie realizowany jest przez centrum miasta Szczecina, a tym samym zminimalizuje występowanie sytuacji kryzysowych powstających podczas awarii w trakcie takich transportów. Budowa Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu do portu lotniczego w Goleniowie oraz wzmocnienia rozwoju portu morskiego w Policach.
"Zachodnia obwodnica Szczecina jest inwestycją priorytetową dla województwa zachodniopomorskiego, ponieważ rozwiązuje problemy komunikacyjne zarówno aglomeracji szczecińskiej jak i pozwala na poprawę płynności ruchu na sieci dróg szybkiego ruchu w obrębie Szczecina" - informuje Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA o/Szczecin.