WiadomośćUsuwanie azbestu w gminie Dobra
(Kategoria: Gmina Dobra Szczecińska - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
wtorek, 05 października 2021 r., godz. 18:05

Usuwanie azbestu w gminie Dobra
Gmina Dobra od wielu lat realizuje program usuwania wyrobów zawierających azbest. W tym roku usunięto łącznie prawie 19 ton niebezpiecznych materiałów. Akcja jest kontynuowana. We wrześniu ruszył nabór kolejnych wniosków na usuwanie wyrobów azbestowych w 2022 roku.



W sierpniu na terenie gminy Dobra przeprowadzono akcję usuwania wyrobów zawierających azbest. Usunięto niebezpieczne materiały z 13 nieruchomości - łącznie 18,92 ton. Prace na zlecenie Gminy Dobra wykonała firma Eco-Pol Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszczu. Koszt realizacji akcji wyniósł w sumie 20.247 zł.

Tymczasem we wrześniu ogłoszono nabór kolejnych wniosków dotyczących usuwania wyrobów zawierających azbest w 2022 roku. Wnioski można składać do 31 marca 2022 r. w następujących miejscach:

- Urząd Gminy Dobra, Wydział ds. Ochrony Środowiska, ul. Graniczna 31, Dobra,
- Urząd Gminy Dobra, ul. Szczecińska 16a, Dobra.

Urząd jest czynny w godzinach: poniedziałek 8:30 - 16:30, wtorek - piątek 7:00 - 15:00.

Formularz wniosku dostępny jest na stanowisku Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Dobra, w sekretariatach urzędu oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Dobra - pobierz. Sposób realizacji wniosków będzie uzależniony od wielkości dofinansowania pozyskanego przez gminę na 2022 rok lub środków zabezpieczonych na ten cel w budżecie gminy.

O pomoc mogą ubiegać się osoby fizyczne, posiadające tytuł prawny do nieruchomości na terenie gminy Dobra, a także wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie oraz przedstawiciele kościoła. W budynku nie może być prowadzona działalność gospodarcza.

Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie na usuwanie wyrobów zawierających azbest w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Szczegóły na stronie: www.wfos.szczecin.pl

W ramach projektu planuje się pokryć w całości koszty związane z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem pokryć dachowych z eternitu oraz usunięciem materiałów zawierających azbest składowanych na posesjach. Odbioru, transportu i przekazania do utylizacji dokona firma wybrana przez Wójta Gminy Dobra w trybie zapytania ofertowego bądź przetargu. W ramach realizacji zadania gmina nie pokrywa kosztów nowego pokrycia dachowego.

Zapraszamy mieszkańców do składania wniosków.

Źródło: Kierownik WOŚ Andrzej Miluch, Urząd Gminy Dobra



Źródło: Gmina Dobra 24 - Portal Mieszkańców > Dobra Szczecińska
( http://gminadobra24.pl/news.php?extend.7762 )