WiadomośćUsunięto 20 ton azbestu z gminy Dobra
(Kategoria: Gmina Dobra Szczecińska - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
piątek, 11 października 2019 r., godz. 07:31

Usunięto 20 ton wyrobów zawierających azbest z gminy Dobra
Gmina Dobra od wielu lat realizuje program usuwania wyrobów zawierających azbest. Na przełomie lipca i sierpnia przeprowadzono kolejną akcję demontażu i zbiórki wyrobów azbestowych z 10 nieruchomości. Łącznie usunięto 19,93 ton niebezpiecznych materiałów.



W ramach realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Dobra, na przełomie lipca i sierpnia 2019 r. przeprowadzono akcję demontażu i zbiórki produktów azbestowych. Prace wykonywała firma EKO24 na podstawie umowy zawartej z Gminą Dobra.

W wyniku przeprowadzonych prac udało się zdemontować i odebrać wyroby azbestowe z 10 nieruchomości. Usunięto 13,34 ton azbestu do demontażu i 6,59 ton azbestu zmagazynowanego na posesjach - łącznie 19,93 ton. Koszt przeprowadzenia akcji wyniósł w sumie 10.050,26 zł.

We wrześniu Wójt Gminy Dobra ogłosiła nabór kolejnych wniosków na usuwanie wyrobów zawierających azbest w 2020 roku. Termin składania dokumentów mija 31 marca 2020 r. Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Dobra przy ul. Lipowej 51 w Wołczkowie lub w Urzędzie Gminy Dobra przy ul. Szczecińskiej 16a w Dobrej. Formularz wniosku jest dostępny na stanowisku Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Dobra, w sekretariatach urzędu oraz na stronie internetowej: www.bip.dobraszczecinska.pl.

O pomoc mogą ubiegać się osoby fizyczne, posiadające tytuł prawny do nieruchomości na terenie gminy Dobra, a także wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie oraz przedstawiciele kościoła. W budynku nie może być prowadzona działalność gospodarcza.

W ramach zadania planuje się pokryć w całości koszty związane z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem pokryć dachowych z eternitu oraz usunięciem materiałów zawierających azbest składowanych na posesjach. Odbioru, transportu i przekazania do utylizacji dokona firma wybrana przez Urząd Gminy Dobra w trybie zapytania ofertowego bądź przetargu. W gestii właściciela nieruchomości pozostaje pokrycie kosztów nowego pokrycia dachowego.

"Zachęcamy mieszkańców do składania wniosków" - mówi Małgorzata Chmielewska, kierownik Wydziału ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Dobra.

Źródło: Małgorzata Chmielewska, Kierownik WSOiOŚ UG Dobra




Źródło: Gmina Dobra 24 - Portal Mieszkańców > Dobra Szczecińska
( http://gminadobra24.pl/news.php?extend.6046 )