Zaloguj się | Rejestracja

Problemy z komunikacją w gminie Dobra

piątek, 20 stycznia 2017 r., godz. 12:35  |  Wersja do druku

Niskie temperatury, z jakimi do niedawna mieliśmy do czynienia w gminie Dobra, sprawiły duże trudności operatorom komunikacji autobusowej. Mieszkańcy skarżą się na powtarzające się awarie pojazdów obsługujących naszą gminę. Często zdarza się też, że autobusy nie trzymają się rozkładu.



O sprawie oblodzonych dróg powiatowych w gminie Dobra informowaliśmy przed kilkoma dniami. Zimowa aura utrudnia jednak nie tylko komunikację samochodową, ale także autobusową. W ostatnim czasie na skrzynkę naszej redakcji wpłynęły zgłoszenia dotyczące awarii autobusów obsługujących gminę Dobra. Kilkukrotnie o problemach z komunikacją autobusową informował nas Piotr z Wołczkowa - oto fragmenty wiadomości:

"No cóż temperatury spadły, pojawiły się opady śniegu i komunikacja padła. W poniedziałek (9 stycznia) autobus odjeżdżający z przystanku Klonowica Zajezdnia o godz. 15:37 w kierunku Dobrej nie pojawił się. Wszyscy marzną, wydzwaniają do dyspozytora PKS-u i nic. Owy autobus zepsuł się na trasie, a drugiego w zastępstwie nie będzie. Ale po czasie podjeżdża kolejna 105-tka z rozkładu. Na przystanku jest reanimowana przez mobilną ekipę mechaników z PKS-u. Dolewają płyny. Kierowca mówi, że pali się kontrolka ciśnienia i nie pojedzie, chce pojazd zastępczy. Resetuje pojazd poprzez jego gaszenie i ponowne odpalanie, ale nic. Po chwili autobus nie chce w ogóle odpalić. Drzwi zablokowane a w środku pasażerów z dwóch kursów (...)” - napisał Piotr.

"16 stycznia autobus linii 105 odjeżdżający o godz. 15:37 z przystanku Klonowica-Zajezdnia w stronę Dobrej nie pojawił się. W rozmowie telefonicznej dyspozytor PKS-u stwierdził, że wszystko jeździ i zaraz autobus podjedzie. Faktycznie autobus przyjechał o godz.16:00 i był to ten planowy z godz.16:01. Ponowny telefon do dyspozytora z informacją, że poprzedniego autobusu nie ma i pewno stoi gdzieś na trasie z awarią, a on jako dyspozytor nie wie co się dzieje i co jeździ - stwierdził, że owszem autobus wyjechał z bazy, uległ awarii i wrócił. Nie potrafił powiedzieć o której godzinie to było, czy wysłał na trasę tzw. rezerwę (...). Kiedy autobus nie przyjechał miałem możliwość porozmawiania z innymi pasażerami oczekującymi na przystanku. Głównie z tymi, którzy dojeżdżają do Dobrej i dalej. Oni także wielokrotnie zgłaszali do gminy swoje zastrzeżenia co do fatalnie funkcjonującej komunikacji pod egidą PKS-u" - to kolejna wiadomość od Piotra, który zgłaszał jeszcze awarie związane z niezamykającymi się drzwiami w autobusie i zablokowanymi kasownikami.

Reklamy Google:


Skargi na temat funkcjonowania komunikacji autobusowej znaleźć można również na profilu mieszkańców gminy Dobra na Facebooku:

"To, że jest lód na drogach to jedno. Kłopot z dojazdem do Dobrej? Owszem, ale pewnie dlatego, że co drugi autobus linii 105 psuje się, bądź wcale nie przyjeżdża" - napisała Aneta.

Za komunikację autobusową w gminie Dobra odpowiada Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, który zlecił obsługę linii w naszej gminie spółce PKS Szczecin. Zadaliśmy pytania przedstawicielom ZDiTM w Szczecinie dotyczące skarg mieszkańców.

"Skargi zdarzają się w różnych sprawach i na różnych przewoźników. Biorąc pod uwagę krótki czas, w jakim linie odsługiwane są przez PKS i trudne warunki atmosferyczne, w których przyszło firmie rozpoczynać pracę, nie można mówić o większej ilości skarg, albo gorszej jakości świadczonych usług" - poinformowała nas Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.

"Oczywiście na wszystkie sygnały reagujemy i zachęcamy pasażerów do informowania nas o ewentualnych nieprawidłowościach. Firma PKS spełniła wszystkie wymogi formalne i taborowe, które zapisane były w przetargu. Jeśli pracownicy Nadzoru Ruchu zauważają jakiekolwiek odchylenia od zapisów umowy, na każdego przewoźnika nakładane są kary. Będziemy się sprawie przyglądać i kontrolować sposób wywiązywania się w warunków umowy przez firmę PKS" - dodała rzeczniczka ZDiTM w Szczecinie.

Do problemów z komunikacją autobusową odniosła się również Wójt Gminy Dobra Teresa Dera.

"W związku z licznymi skargami i zgłoszeniami mieszkańców dotyczącymi funkcjonowania komunikacji autobusowej na terenie gminy Dobra informuję, że na bieżąco reagujemy i przekazujemy otrzymane uwagi do ZDiTM w Szczecinie. Zgodnie z zawartym w listopadzie 2014 r. porozumieniem, Gmina Dobra powierzyła Gminie Miasto Szczecin do realizacji zadanie w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na całym terenie gminy. W ramach zadania Gmina Miasto Szczecin dokonywać ma wyboru przewoźnika i utrzymywać linie w czasie trwania porozumienia. Jednostką realizującą jest Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Zgodnie z umową Gmina Dobra przekazuje Gminie Miasto Szczecin dotację na realizację zadania, a Gmina Miasto Szczecin zobowiązuje się między innymi do zorganizowania komunikacji autobusowej i nadzoru nad właściwą jakością usług przewozowych wykonywanych przez operatora" - poinformowała wójt gminy Dobra.

Uwagi i skargi dotyczące jakości usług świadczonych w zakresie komunikacji należy kierować do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie przy ul. Klonowica 5. Skargi i wnioski mogą być złożone pisemnie albo faksem, e-mailem lub osobiście - Zespół ds. Mediów, Skarg i Wniosków tel. 91 480 04 24,
fax 91 43 93 003, e-mail: zditm©zditm.szczecin.pl. Każda skarga i wniosek oraz reklamacja muszą zawierać dane osobowe wnoszącego, tj. imię, nazwisko, adres pocztowy oraz krótki opis sprawy.

Skargi można składać również za pośrednictwem Urzędu Gminy Dobra:
tel. 91 424 44 92, e-mail: gmina©dobraszczecinska.pl.

"Mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo naszych mieszkańców, wszelkie skargi na bieżąco będą przekazywane do ZDiTM w Szczecinie" - dodaje Teresa Dera.

Z powyższych wypowiedzi należy się spodziewać, że w przypadku powtarzających się awarii autobusów i niskiej jakości obsługi, ZDiTM może nałożyć karę na PKS Szczecin, która obsługuje linie na terenie gminy Dobra. Przedstawiciele gminy Dobra mają też interweniować w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie w związku z licznymi skargami mieszkańców na jakość komunikacji autobusowej.

Masz dodatkowe zdjęcia do tej wiadomości lub widzisz błąd - zgłoś do naszej redakcji
Komentarze: 0

Szukaj w gminie Dobra

polecamy firmy/usługi

kodo

przedszkole_pszczolka.jpg
Akademia Twórczej Edukacji "Pszczółka"
Przedszkole Pszczółka w Mierzynie powstało z myślą stworzenia naturalnego środowiska jak najbliższego dziecku, dające poczucie pewności, akceptacji i bezpieczeństwa. Zapewniamy fachową i troskliwą opiekę, małe grupy zajęciowe, edukację poprzez zabawę. Zadzwoń po więcej informacji: +48 513 867 408.

trawniki.jpg
Zakładanie trawników
Jako firma z kilkunastoletnim doświadczeniem zajmujemy się profesjonalną niwelacją terenu oraz kompleksowym zakładaniem trawników. Chcesz mieć przed domem idealny trawnik? Zadzwoń: +48 501 585 105.
więcej

meble.jpg
Sklepy meblowe
Dom urządza się przez całe życie. Zanim zdecydujesz się o zmianie umeblowania lub dodatków zobacz ofertę sklepów meblowych w gminie Dobra i okolicy. Stoły, krzesła, komplety wypoczynkowe, wyroby renomowanych producentów... więcej

pizzerie.jpg
Czas na pizzę!
Margherita, Capricciosa, a może Meksykańska? Doskwiera Ci mały głód? Szybko zamów przez telefon pizzę lub inne smaczne danie. Sprawdź ofertę wybranych lokali, które dowożą gorące dania... więcej

reklama.jpg
Reklama w portalu
GminaDobra24.pl
Wypróbuj reklamę w portalu GminaDobra24.pl! Oferujemy kilkanaście profesjonalnych form reklamowych: artykuły promowane,
wizytówki, animowane reklamy. Skorzystaj z naszego doświadczenia. Przedstaw ofertę swojej firmy mieszkańcom gminy Dobra... więcej

reklama